Raporty Społeczne 2008

Nagroda główna 2008

Grupa LOTOS S.A.

Nagroda główna

RAPORT SPOŁECZNEJ ODPOWIEDZIALNOŚCI GRUPY KAPITAŁOWEJ GRUPY LOTOS S.A. 2006-2007

Nagrody 2008

Polski Koncern Naftowy ORLEN S.A.

Nagroda internautów

RAPORT SPOŁECZNEJ ODPOWIEDZIALNOŚCI 2007

Kompania Piwowarska S.A.

Nagroda internautów

ODPOWIEDZIALNOŚĆ SPOŁECZNA. RAPORT 2008

Wyróżnienia 2008

Bank Millennium S.A.

ODPOWIEDZIALNY BIZNES 07

Wyróżnienie

Do udziału w jury zaprosiliśmy ekspertów zarówno z dziedziny ekonomii,
ochrony środowiska, spraw społecznych, jak i społecznej odpowiedzialności
biznesu.
Przewodniczący jury:

prof. Witold Orłowski

(Szkoła Biznesu Politechniki Warszawskiej, główny doradca ekonomiczny PricewaterhouseCoopers)

Członkowie jury:

prof. Jerzy Hausner

(Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie)

prof. Wojciech W. Gasparski

(Centrum Etyki Biznesu)

dr Piotr Rogala

(UNDP, Akademia Ekonomiczna we Wrocławiu)

dr Piotr Wachowiak

(Szkoła Główna Handlowa)

Kuba Wygnański

(Stowarzyszenie KLON/JAWOR)

Mirella Panek-Owsiańska

(Forum Odpowiedzialnego Biznesu)

Jury dziennikarskie zostało powołane po raz pierwszy w 2012 roku.

Druga edycja konkursu została uroczyście otwarta 11 września 2008 roku podczas seminarium inaugurującego konkurs "Raporty Społeczne 2008". Podczas  spotkania Małgorzata Greszta (CSR Consulting) opowiedziała o światowych trendach w raportowaniu a Mirella Panek-Owsiańska (FOB) wyjaśniła zebranym na sali zasady oceny i kategorie przyznawanych nagród w inaugurowanym właśnie konkursie. Inspirującym elementem seminarium był panel dyskusyjny poprowadzony przez Irenę Picholę (PricewaterhouseCoopers), pod hasłem „Jak przygotować dobry raport społeczny?”. Na tak postawione pytanie starali się odpowiedzieć przedstawiciele zwycięskich firm poprzedniej edycji konkursu „Raporty Społeczne 2007”: Grupy Żywiec S.A., Telekomunikacji Polski S.A. oraz BAT Polska S.A. Na spotkaniu ogłoszono nową inicjatywę w ramach projektu - utworzenie pierwszej w naszym kraju interaktywnej biblioteki raportów społecznych  na stronie www.raportyspoleczne.pl .

Kolejnym nowym elementem tegorocznej edycji konkursu było zorganizowanie głosowania internetowego na najlepszy raport społeczny. Organizatorzy postanowili w ramach upowszechniania zagadnienia raportowania społecznego zachęcić do głosowania również internautów i po raz pierwszy w ten sposób przyznać nagrodę za najlepiej sporządzone raporty w opinii interesariuszy.

Do konkursu „Raporty Społeczne 2008” zgłoszono 14 raportów, które podobnie jak w ubiegłym roku oceniało jury złożone z ekspertów z dziedziny ekonomii, ochrony środowiska, spraw społecznych, jak i społecznej odpowiedzialności biznesu. W konkursie udział wzięło 11 przedsiębiorstw działających na rynku polskim: Bank Millenium S.A., BRE Bank S.A., Cereal Partners Poland Toruń-Pacific Sp. z.o.o., Coca Cola HBC Polska Sp. z.o.o, Grupa LOTOS S.A., Grupa Nowy Styl, Hewlett-Packard Polska Sp. z.o.o., Kompania Piwowarska S.A., Polskie Górnictwo Naftowe i Gazownictwo S.A., Polski Koncern Naftowy ORLEN S.A., ZF Polpharma S.A.

Rozstrzygnięcie konkursu miało miejsce 28 października br. podczas konferencji Forum Odpowiedzialnego Biznesu 2008. W konkursie „Raporty Społeczne 2008 – Nagrody za najlepiej sporządzone raporty z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu” zwyciężyła firma Lotos S.A.. Wyróżnienie otrzymał Bank Millennium S.A. W głosowaniu internetowym w opinii interesariuszy najlepiej sporządzone raporty przedstawiły firmy: Kompania Piwowarska S.A. i Polski Koncern Naftowy ORLEN S.A.  W ramach podsumowania drugiej edycji konkursu została wydana również broszura informująca o kryteriach i zasadach konkursu, prezentująca uczestników oraz zwycięzców edycji „Raporty Społeczne 2008”. W broszurze można również znaleźć odpowiedzi na główne dylematy dotyczące raportowania społecznego. Publikacja jest do pobrania poniżej.

Materiały do pobrania:

Materiały prasowe Raporty społeczne 2008
 pobierz plik
Broszura Raporty Społeczne 2008
 pobierz plik