Jury

DOMINIKA BETTMAN
PREZESKA FORUM ODPOWIEDZIALNEGO BIZNESU

Dominika Bettman od 20 lat zarządza finansami w firmie Siemens, zajmując stanowisko prezeski ds. finansowych, CFO spółki. Nadzoruje wielkie projekty infrastrukturalne w energetyce i kolejnictwie. Ekonomistka, finansistka. Absolwentka Wydziału Handlu Zagranicznego Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie oraz Advanced Management Program IESE w Barcelonie. Działa na rzecz etyki i społecznej odpowiedzialności biznesu oraz różnorodności, w tym zwiększenia udziału młodych w działaniu przedsiębiorstw i w życiu publicznym oraz aktywności kobiet w gospodarce.

ROBERT ADAMCZYK
EUROPEJSKI BANK ODBUDOWY I ROZWOJU

Główny specjalista zajmujący się tematyką zrównoważonego rozwoju w Europejskim Banku Odbudowy i Rozwoju (EBOiR). W Banku zajmuje się analizą projektów energetycznych, przemysłowych oraz infrastrukturalnych w Europie Środkowej, jak również w byłych republikach Związku Radzieckiego i północnej Afryce. Prowadzi proces due diligence projektów z branży w energetycznej w tym elektrowni wiatrowych w Polsce, Bułgarii, Kazachstanie, Rumuni, Turcji, Mongolii, Grecji, Egipcie oraz na Ukrainie. Od 2014 roku pełni funkcję Prezesa Staff Council w EBOiR.  Audytor IEMA (Institute of Environmental Managment and Assessment) oraz assessor środowiskowy RICS (Royal Instituation of Charted Surveyors).

PIOTR ARAK
POLSKI INSTYTUT EKONOMICZNY

Analityk społeczno-ekonomiczny. Obecnie pełni funkcję zastępcy dyrektora Polskiego Instytutu Ekonomicznego. Ceniony ekspert w zakresie wymiarowania wpływu. Wcześniej ekspert centrum analitycznego Polityka Insight, Programu Narodów Zjednoczonych ds. Rozwoju (UNDP), Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji oraz Kancelarii Prezesa Rady Ministrów. Absolwent Uniwersytetu Warszawskiego. Autor i współautor wielu badań z obszaru cyfryzacji, ekonomiki zdrowia i polityki gospodarczej.

DR TOMASZ BRZOZOWSKI
UNIWERSYTET EKONOMICZNY WE WROCŁAWIU

Doktor nauk ekonomicznych. Pracownik jeleniogórskiego wydziału Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu. Specjalista w zakresie zarządzania jakością oraz zrównoważonego rozwoju organizacji. Ekspert w zakresie procesów komunikacji i zarządzania przez cele w kilku projektach realizowanych w administracji publicznej. Aktywny uczestnik konferencji na temat społecznej odpowiedzialności biznesu, zrównoważonego rozwoju oraz autor licznych publikacji w tym zakresie. Współautor takich monografii jak „Systemy zarządzania jakością i środowiskiem” oraz „Wskaźniki zrównoważonego rozwoju”.

DR EWA JASTRZĘBSKA
SZKOŁA GŁÓWNA HANDLOWA W WARSZAWIE

Doktor nauk ekonomicznych, adiunkt w Zakładzie Ekonomii Środowiska i Zasobów Naturalnych Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie. Ekspertka i trenerka w zakresie: społecznej odpowiedzialności, etyki biznesu i zarządzania przez wartości, nurtów ekonomii heterodoksyjnej (ekonomia zrównoważonego rozwoju, ekonomia daru), zarządzania środowiskiem w przedsiębiorstwie a także partycypacji społecznej i planowania strategicznego w jst. Autorka ponad kilkudziesięciu publikacji z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu.

PIOTR ONIKKI-GÓRSKI
BUSINESS CENTRE CLUB

Absolwent Uniwersytetu Warszawskiego i MBA Executive, GFKM/ RSM Erasmus University Rotterdam. Dziennikarz Radia Solidarność i Polskiego Radia, od 1997 roku związany z BCC. Nadzoruje działania marketingowe i wizerunkowe Business Centre Club, ekspert z dziedziny społecznej odpowiedzialności biznesu, od lat współpracuje z organizacjami pozarządowymi, jest pomysłodawcą i realizuje akcje społeczne klubu. Pełni funkcję dyrektora Biura Kontaktów Społecznych BCC.

ANNA SIEJDA
MINISTERSTWO INWESTYCJI I ROZWOJU

Ukończyła Uniwersytet Gdański na Wydziale Ekonomiki Transportu. Ukończyła też Podyplomowe Studium Finanse w Handlu Zagranicznym, Podyplomowe Studia Europejskie przy Centrum Europejskim Uniwersytetu Warszawskiego, Podyplomowe Studia Ewaluacja Programów Unii Europejskiej w Wyższej Szkole Przedsiębiorczości i Zarządzania im. L. Koźmińskiego, Podyplomowe studia Kontrola i Audyt Wewnętrzny na Uniwersytecie Warszawskim. Ponadto zaliczyła kurs i egzamin z metodyki zarządzania projektami PRINCE 2. Pełniła też funkcję rzecznika dyscypliny finansów publicznych przy Ministrze Rozwoju Regionalnego. Pracowała w Ministerstwie Współpracy Gospodarczej z Zagranicą, gdzie była odpowiedzialna za opracowywanie programów prywatyzacji sektora handlu zagranicznego. Pracowała w Ministerstwie Przekształceń Własnościowych na stanowiskach doradcy ministra i następnie Dyrektora Departamentu: gdzie była odpowiedzialna za przygotowanie umów wdrażających program SRP, realizację Programu NFI i nadzór nad spółkami strategicznymi. Pracowała w Ministerstwie Rozwoju Regionalnego gdzie była odpowiedzialna za realizację programu kontraktów wojewódzkich, programów przedakcesyjnych PHARE SSG i za przygotowanie i realizację ZPORR. Była też przez cztery lata dyrektorem CUPT – jednostki utworzonej przez Ministerstwo Infrastruktury. Głównym celem jednostki była ocena przygotowania do realizacji projektów transportowych zgłoszonych w ramach Programu POIiŚ i ich rozliczenie finansowe. Przez dwa lata była dyrektorem WWPE, która w tym czasie była odpowiedzialna między innymi za wdrażanie projektów informatycznych czy też projektów z zakresu kultury. Obecnie jest Dyrektorem Biura Ministra w Ministerstwie Inwestycji i Rozwoju.

EWA SOWIŃSKA
POLSKA IZBA BIEGŁYCH REWIDENTÓW

Biegły rewident z ponad 20 letnim stażem pracy w firmach audytorskich. Zastępca Prezesa Krajowej Rady Biegłych Rewidentów. Partner ESO Audit od 1 października 2009 roku. Wcześniej Członek Zarządu PricewaterhouseCooper. Członek Rady Konsultacyjnej przy Wydziale Zarządzania i Ekonomii Politechniki Gdańskiej. Przewodnicząca Konwentu Pracodawców przy Sopockiej Szkole Wyższej. Przewodnicząca Rady Programowej Fundacji Forum Mentorów. W latach 2014-215 była członkiem Zespołu do spraw Społecznej Odpowiedzialności Przedsiębiorstw powołanego przez Ministra Gospodarki. W 2014 roku skończyła studia podyplomowe w Szkole Wyższej Psychologii Społecznej i od tego czasu zajmuje się coachingiem biznesu oraz life coachingiem. Prowadzi szkolenia z zakresu Międzynarodowych Standardów Sprawozdawczości Finansowej. Inicjatorka wiele spotkań integrujących pomorskie środowisko biznesowe w tematach dotyczących humanizowania biznesu, społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw, wspierania rozwoju talentów. Należy do Gdańskiego Klubu Biznesu.

ELŻBIETA SZADZIŃSKA
FEDERACJA KONSUMENTÓW

Politolog, wiceprezes Federacji Konsumentów. Zajmuje się sprawami bezpieczeństwa produktu, w tym artykułów dla małych dzieci, oraz kwestiami związanymi ze społeczną odpowiedzialnością biznesu i zrównoważonym rozwojem i zrównoważoną konsumpcją. Jako ekspert FK bierze udział w pracach komitetów technicznych w Polskim Komitecie Normalizacyjnym, jest członkiem Rady Normalizacyjnej PKN i Rady ds. Akredytacji PCA, a także Rady ds. Racjonalnego Wykorzystania Żywności. Uczestniczyła w pracach grup roboczych powołanych w Ministerstwie Rozwoju: Grupy Roboczej ds. edukacji i promocji w ramach Zespołu ds. Gospodarki w Obiegu Zamkniętym, Grupy roboczej ds. etyki i standardów odpowiedzialnego prowadzenia biznesu i Grupy Roboczej ds. edukacji i popularyzacji CSR. Bierze udział w pracach grup roboczych europejskich organizacji konsumenckich BEUC i ANEC. Od 2004 roku jest członkiem Europejskiego Komitetu Ekonomiczno-Społecznego, gdzie reprezentuje interesy konsumentów.

DR HAB. PIOTR WACHOWIAK
SZKOŁA GŁÓWNA HANDLOWA W WARSZAWIE

Prodziekan Kolegium Zarządzania i Finansów w Szkole Głównej Handlowej
w Warszawie. Specjalizuje się w problematyce zarządzania w szczególności zarządzania ludźmi w organizacji. Autor lub współautor wielu publikacji na temat negocjacji, zarządzania ludźmi, pomiaru kapitału intelektualnego, zarządzania wiedzą w przedsiębiorstwie oraz społecznej odpowiedzialności biznesu. Najważniejsze z nich to: „Profesjonalny menedżer. Umiejętność pełnienia ról kierowniczych” (2002), „Kierowanie zespołem projektowym” (2004), „Pomiar kapitału intelektualnego przedsiębiorstwa” (2005), „Profesjonalna prezentacja. Teoria i praktyka” (2008), „Wrażliwość społeczna przedsiębiorstw. Analiza i pomiar” (2013). Jest kierownikiem Rocznych Podyplomowych Studiów Menedżerskich, sekretarzem redakcji Kwartalnika Organizacja i Kierowanie, sekretarzem Podkomitetu Naukowego Olimpiady Przedsiębiorczości oraz zasiada w Radzie Fundacji Obserwatorium Zarządzania. Współpracuje z firmami konsultingowymi oraz szkoleniowymi.

DR TOMASZ KAROL WIŚNIEWSKI
GIEŁDA PAPIERÓW WARTOŚCIOWYCH W WARSZAWIE

Doktor nauk ekonomicznych. Menadżer na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. Współtwórca i koordynator pierwszego indeksu spółek odpowiedzialnych społecznie w Europe Centralnej – RESPECT Index. Członek Zespołu ds. CSR, obecnie grupy roboczej ds. monitorowania trendów, przy Ministerstwie Gospodarki (obecnie Ministerstwie Rozwoju). Aktywnie uczestniczy w edukacji i promocji biznesu odpowiedzialnego społecznie wśród spółek giełdowych m.in. w latach 2012-2013 jako wykładowca Akademii CSR organizowanej pod patronatem Ministerstwa Skarbu Państwa. Ponadto autor i współautor raportów, artykułów i opracowań naukowych nt. znaczenia biznesu odpowiedzialnego społecznie na rynku kapitałowym, w tym jedynego na polskim rynku kapitałowym badania „Decyzje inwestycyjne, a społeczna odpowiedzialność firm”.

JAKUB WOJNAROWSKI
ACCA POLSKA

Dyrektor Zarządzający ACCA Polska i Kraje Bałtyckie, odpowiedzialny za rozwój ACCA i budowę rozpoznawalności kwalifikacji ACCA. Wcześniej Zastępca Dyrektora Generalnego Konfederacji Lewiatan, członek Rady Dyrektorów i Biura Wykonawczego BUSINESSEUROPE w latach 2012 – 2017; od 2006 do 2012 dyrektor ds. działalności programowej w Fundacji na rzecz Nauki Polskiej oraz członek Zespołu Doradców Strategicznych Premiera w latach 2008 – 2011, członek zarządu Forum Darczyńców w Polsce (2006 – 2009) oraz członek European Forum on Philantropy & Research Funding Steering Group (2007 – 2008), socjolog i politolog, wykładowca na Uniwersytecie Warszawskim, autor i współautor książek, raportów i publikacji (m.in. Polska 2030 – Wyzwania rozwojowe), poświęconych komunikacji i zarządzaniu konfliktami, edukacji, ruchom społecznym, kapitałowi społecznemu. Zajmuje się zagadnieniami dotyczącymi sektora finansowego i innowacji, polityki publicznej, edukacji i współpracy międzynarodowej.

DR MARIOLA ZALEWSKA
UNIWERSYTET WARSZAWSKI

Badacz i wykładowca w Zakładzie Metod Matematycznych i Statystycznych Zarządzania, Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego. Senator Uniwersytetu Warszawskiego, przewodnicząca Komisji Senackiej UW. Absolwentka Wydziału Matematyki Informatyki i Mechaniki UW oraz HEC Paris. Autorka wielu publikacji w obszarach: zrównoważony rozwój, jakość życia, konkurencyjność podmiotów i jednostek samorządu terytorialnego. Współpraca naukowa, dydaktyczna z Uniwersytetami we Francji i Szwajcarii, z biznesem i otoczeniem biznesu. Ma na swoim koncie udział w projektach: badawczych, szkoleniowych, doradczych, jak również współpracę z NGOs.